Вища кваліфікаційна комісія суддів України у складі:
головуючого - Козьякова С.Ю.,
членів Комісії: Василенка А.В., Весельської Т.Ф., Гладія С.В., Заріцької А.О., Козлова А.Г., Лукаша Т.В., Луцюка П.С., Макарчука М.А., Мішина М.І., Прилипка С.М., Тітова Ю.Г., Шилової Т.С., Щотки С.О.,
Громадська рада міжнародних експертів у складі:
Голови - Сера Ентоні Хупера,
членів Ради: Аурелійуса Гутаускаса, Флемінга Денкера, Теда Зажечни, Мір’яни Лазарової - Трайковської, Лорни Харріс,
розглянувши на спеціальному спільному засіданні питання про відповідність кандидата на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду Квятковського Анатолія Степановича критеріям, передбаченим частиною четвертою статті 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд»,
встановила:
Рішенням Комісії від 02 серпня 2018 року № 186/зп-18 оголошено конкурс на зайняття 39 вакантних посад суддів Вищого антикорупційного суду з яких 27 посад суддів до Вищого антикорупційного суду та 12 посад суддів до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду.
Квятковський Анатолій Степанович у вересні 2018 року звернувся до Комісії із заявою про допуск до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду та проведення стосовно нього кваліфікаційного оцінювання для підтвердження здатності здійснювати правосуддя у відповідному суді як особа, яка відповідає вимогам пункту 1 частини другої статті 7 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд», тобто має стаж роботи на посаді судді не менше п’яти років.
Комісією 18 жовтня 2018 року ухвалено рішення № 230/зп-18, зокрема, про допуск Квятковського А.С. до проходження кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на зайняття вакантних посад судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду.
Рішенням Комісії від 27 грудня 2018 року № 326/зп-18 затверджено результати складеного іспиту під час кваліфікаційного оцінювання у межах конкурсу на зайняття 12 вакантних посад суддів Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду, згідно з якими Квятковський А.С. отримав 149,5 балів. Цим же рішенням Квятковського А.С. допущено до другого етапу кваліфікаційного оцінювання «Дослідження досьє та проведення співбесіди» в межах оголошеного 02 серпня 2018 року конкурсу до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду.
Згідно з вимогам частини першої статті 9 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» рішенням Комісії від 06 листопада 2018 року № 249/зп-18 призначено 6 членів Громадської ради міжнародних експертів (далі - ГРМЕ, Рада).
Відповідно до статті 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» та підпункту 4.11.5 пункту 4.11 розділу IV Регламенту Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, затвердженого рішенням Комісії від 13 жовтня 2016 року № 81/зп-16 (далі - Регламент), ГРМЕ ініційовано розгляд питання відповідності кандидата на посаду судді Квятковського А.С. критеріям, визначеним частиною четвертою статті 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» на спеціальному спільному засіданні (далі — спеціальне засідання) шляхом подання до Комісії відповідного повідомлення, яке містить, зокрема інформаційну записку про кандидата.
В інформаційній записці ГРМЕ наведено обставини, які, на думку Ради, викликають обґрунтований сумнів щодо відповідності кандидата критеріям, передбаченим частиною четвертою статті 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд», а саме:
у своїй декларації за 2017 рік кандидат стверджує, що 03 травня 2017 року він придбав автомобіль Kia Sportage 2016 року випуску, а також вказав вартість автомобіля на той час у розмірі 150 000 грн, що еквівалентно близько 5 649 доларів США. Він надав договір купівлі-продажу Громадській раді міжнародних експертів, в якому вказана така ж ціна. Фактично ринкова роздрібна ціна такого автомобіля становить приблизно 19 000 доларів США. Відповідно, він подав недостовірну декларацію за 2017 рік, а отже існує обґрунтований сумнів щодо доброчесності кандидата.
Стосовно наведених в інформаційній записці обставин, кандидатом на посаду судді Квятковським А.С. надано усні та письмові пояснення, підтверджувальні документи, з яких вбачається таке.
Квятковський А.С. 28 квітня 2017 року уклав з ТОВ «Бімер» (яке діяло на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу) договір купівлі-продажу транспортного засобу марки КІА модель SPORTAGE Універсал-В, 2016 року випуску за 150 000 грн.
Як зазначив кандидат, будь-якого стосунку до формування ціни цього автомобіля він не мав. Ціна визначена за домовленістю власниці транспортного засобу та ТОВ «Бімер», її розмір обумовлений пошкодженням двигуна та піддону цього авто, ремонт яких відповідно до рахунка-фактури Філії «Темп-Авто» ПАТ «Рівне-Авто» оцінено в 228 200 грн.
Кандидат зазначив, що після придбання зазначеного автомобіля, він звернувся до майстра, який здійснив капітальний ремонт двигуна, а саме заміну: колінвалу вкладишів колінвалу, ланцюга, лиж і механізму натягування ланцюга, піддону, що підтверджується поясненнями цієї особи, копія яких надана Комісії та Раді.
Однак, будь-яких задовільних, обґрунтованих пояснень та документів на їх підтвердження щодо понесених витрат по оплаті таких робіт та запасних частин, строку виконання робіт, тощо кандидат не надав.
Відповідно до звіту про визначення вартості колісного транспортного засобу від 03 січня 2019 року, складеного оцінювачем, вартість цього автомобіля становила 150 000 грн. Оцінювач цей автомобіль у квітні 2017 року не оглядав, інформація про огляд автомобіля під час його придбання у нього відсутня. За таких обставин Комісії та Рада критично оцінює наданий кандидатом звіт про оцінку цього автомобіля.
На запитання Комісії та Ради кандидат зазначив, що 28 квітня 2017 року (у той самий день, коли автомобіль був придбаний Кандидатом), автомобіль КІА SPORTAGE 2016 року транспортувався до Регіонального сервісного центру МВС України в Рівненській області для проведення його реєстрації, однак під час транспортування кандидат присутній не був. Обґрунтованих пояснень, проте, яким чином здійснювалось транспортування автомобіля після його реєстрації з території сервісного центру кандидат не надав.
На запит Ради з Регіонального сервісного центру МВС України в Рівненській області надано фотографії автомобіля КІА модель SPORTAGE Універсал-В, 2016 року, які зроблені в день його реєстрації. З фотографій вбачається, що цей автомобіль не мав жодних ознак будь-яких пошкоджень та не перебував завантажений на інший транспортний засіб.
Комісією та Радою встановлено, що пошкодження автомобіля КІА SPORTAGE Універсал-В 2016 року відбулися до придбання цього автомобіля кандидатом, а ремонт, згідно з поясненнями кандидата, проведено після його придбання. Відсутність обґрунтованих пояснень та документів на їх підтвердження щодо транспортування автомобіля до Регіонального сервісного центру МВС України в Рівненській області для здійснення реєстрації за допомогою іншого транспортного засобу (з огляду на характер його пошкоджень) дає підстави вважати що, автомобіль не мав тих пошкоджень, на які вказав кандидат.
На запитання Ради та Комісії кандидат зазначив, що колишній власник придбаного ним автомобіля, того ж дня, 28 квітня 2017 року придбала новий автомобіль аналогічної марки та моделі (КІА SPORTAGE) за 480 000 грн.
Виходячи з даних, які є у розпорядженні Комісії та Ради, вбачається, що автомобіль Кандидата прибув до місця реєстрації самостійно (без допомоги іншого транспортного засобу) і не мав на момент реєстрації пошкоджень, щодо яких зазначав Кандидат у своїх письмових та усних поясненнях, а також ціни автомобіля аналогічної марки та моделі існує обґрунтований сумнів в тому, що кандидат надав Комісії та Раді достовірну інформацію щодо обставин, вказаних у інформаційній записці. З пояснень кандидата на співбесіді вбачається, що він намагався приховати дійсні обставини придбання ним автомобіля марки КІА модель SPORTAGE Універсал-В, 2016 року та ввести Комісію та Раду в оману.
За результатами спеціального засідання, заслухавши доповідача - члена Ради, кандидата на посаду судді, дослідивши інформаційну записку про кандидата, надані ним усні та письмові пояснення, інші обставини, обговорені під час засідання, у членів Комісії та Ради лишився обґрунтований сумнів щодо відповідності Квятковського А.С. критеріям, передбаченим частиною четвертою статті 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд».
Ураховуючи викладене, у відповідності до вимог підпункту 4.11.10 пункту 4.11 розділу IV Регламенту на голосування членів Комісії та Ради винесено питання щодо того: «Чи відповідає кандидат критеріям, передбаченим частиною четвертою статті 8 Закону «Про Вищий антикорупційний суд»?».
За результатами голосування членів Комісії та Ради рішення щодо відповідності кандидата на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду Квятковського А.С. критеріям, визначеним статтею 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд», не набрало установленої цією статтею кількості голосів. У зв’язку з цим кандидат має бути визнаний таким, що припинив участь в оголошеному Комісією 02 серпня 2018 року конкурсі на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду.
Керуючись статтями 8, 9 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд», статтями 81, 93, 101 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Регламентом, Комісія та Рада
вирішили:
рішення про те, що кандидат на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду Квятковський Анатолій Степанович відповідає критеріям, визначеним статтею 8 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд», не набрало установленої цією статтею кількості голосів.
Визнати кандидата на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду Квятковського Анатолія Степановича таким, що припинив участь в оголошеному Комісією 02 серпня 2018 року конкурсі на посаду судді Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду.
Головуючий Голова
С.Ю. Козьяков Сер Е. Хупер
Члени Комісії: Члени Ради:
А.В. Василенко А. Гутаускас
Т.Ф. Весельська Ф. Денкер
С.В. Гладій Т. Зажечни
А.О. Заріцька М. Лазарова-Трайковська
А.Г. Козлов Л. Харріс
Т.В. Лукаш
П.С. Луцюк
М.А. Макарчук
М.І. Мішин
С.М. Прилипко
Ю.Г. Тітов
Т.С. Шилова
С.О. Щотка