X

Про розгляд питання щодо відповідності судді Оріхівського районного суду Запорізької області Михайла Васильовича Смоковича займаній посаді

Вища кваліфікаційна комісія суддів України
Рішення
23.09.2024
154/ко-24
Про розгляд питання щодо відповідності судді Оріхівського районного суду Запорізької області Михайла Васильовича Смоковича займаній посаді

Вища кваліфікаційна комісія суддів України у пленарному складі:

головуючого – Галини ШЕВЧУК,

членів Комісії: Михайла БОГОНОСА, Ярослава ДУХА, Романа КИДИСЮКА,
Надії КОБЕЦЬКОЇ, Олега КОЛІУША, Володимира ЛУГАНСЬКОГО,
Руслана МЕЛЬНИКА (доповідач), Романа САБОДАША, Руслана СИДОРОВИЧА, Сергія ЧУМАКА,

за участі:

судді Оріхівського районного суду Запорізької області – Михайла СМОКОВИЧА,

представника Громадської ради доброчесності – Марини АНСІФОРОВОЇ,

розглянувши питання щодо відповідності судді Оріхівського районного суду Запорізької області Михайла Васильовича Смоковича займаній посаді,

встановила:

І. Інформація про кар’єру судді та проходження кваліфікаційного оцінювання

Указом Президента України від 01 серпня 2016 року № 321/2016 Смоковича М.В. призначено на посаду судді Оріхівського районного суду Запорізької області строком на п’ять років.

Рішенням Комісії від 07 червня 2018 року № 133/зп-18 призначено кваліфікаційне оцінювання суддів місцевих та апеляційних судів на відповідність займаній посаді, зокрема судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича М.В.

Смокович М.В. склав анонімне письмове тестування, за результатами якого набрав 77,625 бала. За результатами виконаного практичного завдання суддя набрав 86,5 бала. На етапі складення іспиту суддя загалом набрав 164,125 бала.

Смокович М.В. пройшов тестування особистих морально-психологічних якостей та загальних здібностей, за результатами якого складено висновок та визначено рівні показників критеріїв особистої, соціальної компетентності, професійної етики та доброчесності.

Рішенням Комісії від 27 грудня 2018 року № 329/зп-18 затверджено результати першого етапу кваліфікаційного оцінювання суддів на відповідність займаній посаді «Іспит», зокрема судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича М.В., якого допущено до другого етапу кваліфікаційного оцінювання суддів місцевих та апеляційних судів на відповідність займаній посаді «Дослідження досьє та проведення співбесіди».

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування» від 16 жовтня 2019 року № 193-ІХ (набрав чинності 07 листопада 2019 року) повноваження членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України припинено.

У зв’язку з припиненням повноважень членів Комісії кваліфікаційне оцінювання судді Смоковича М.В. не завершено.

Повноважний склад Вищої кваліфікаційної комісії суддів України сформовано 01 червня 2023 року.

З метою вирішення питання щодо продовження процедур оцінювання на підставі рішення Комісії від 20 липня 2023 року № 34/зп-23 здійснено повторний автоматизований розподіл справ між членами Вищої кваліфікаційної комісії суддів України стосовно, зокрема, осіб, п’ятирічний строк повноважень яких на посаді судді закінчився.

Відповідно до протоколу повторного розподілу між членами Комісії від 27 липня 2023 року доповідачем із питання кваліфікаційного оцінювання судді Смоковича М.В. визначено члена Комісії Мельника Р.І.

З метою оновлення даних, що містяться в суддівському досьє, Комісією в межах повноважень надіслано запити до Національного агентства з питань запобігання корупції, Департаменту інформаційно-аналітичної підтримки Національної поліції України, Державної прикордонної служби України, Міністерства внутрішніх справ України, Генерального штабу Збройних Сил України, Державної податкової служби України.

Комісією проаналізовано отриману інформацію та долучено її до матеріалів суддівського досьє.

Громадська рада доброчесності (далі – ГРД) 08 січня 2024 року надала Комісії висновок про невідповідність судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича М.В. критеріям доброчесності та професійної етики, затверджений 06 грудня 2023 року.

Рішенням Комісії від 15 січня 2024 року № 330/ко-19 визначено, що суддя Оріхівського районного суду Запорізької області Смокович М.В. за результатами кваліфікаційного оцінювання суддів місцевих та апеляційних судів на відповідність займаній посаді набрав 788,625 бала. та його визнано таким, що відповідає займаній посаді.

Комісія 23 вересня 2024 року у пленарному складі розглянула питання про відповідність судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича М.В. займаній посаді.

Клопотань про відкладення засідання Комісії для надання додаткових пояснень чи документів під час пленарного засідання Комісії від судді та представника ГРД не надходило.

 

ІІ. Норми права та їх застосування

Згідно з підпунктом 4 пункту 16-1 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України відповідність займаній посаді судді, якого призначено на посаду строком на п’ять років або обрано суддею безстроково до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», має бути оцінена в порядку, визначеному законом.

Пунктом 20 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02 червня 2016 року № 1402-VIII (далі – Закон) передбачено, що відповідність займаній посаді судді, якого призначено на посаду строком на п’ять років або обрано суддею безстроково до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», оцінюється колегіями Вищої кваліфікаційної комісії суддів України в порядку, визначеному цим Законом, за правилами, які діяли до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедур суддівської кар’єри», та з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом.

За результатами такого оцінювання колегія Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, а у випадках, передбачених цим Законом, – пленарний склад Комісії, ухвалює рішення про відповідність або невідповідність судді займаній посаді. Таке рішення ухвалюється за правилами, передбаченими цим Законом для ухвалення рішення про підтвердження або про непідтвердження здатності судді (кандидата на посаду судді) здійснювати правосуддя у відповідному суді.

Виявлення за результатами такого оцінювання невідповідності судді займаній посаді за критеріями компетентності, професійної етики або доброчесності чи відмова судді від такого оцінювання є підставою для звільнення судді з посади за рішенням Вищої ради правосуддя на підставі подання відповідної колегії або пленарного складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Згідно з частиною першою статті 83 Закону кваліфікаційне оцінювання проводиться Вищою кваліфікаційною комісією суддів України з метою визначення здатності судді (кандидата на посаду судді) здійснювати правосуддя у відповідному суді за визначеними законом критеріями.

Відповідно до частини другої статті 83 Закону критеріями кваліфікаційного оцінювання є:

•      компетентність (професійна, особиста, соціальна тощо);

•      професійна етика;

•      доброчесність.

Частиною п’ятою статті 83 Закону встановлено, що порядок та методологія кваліфікаційного оцінювання, показники відповідності критеріям кваліфікаційного оцінювання та засоби їх встановлення затверджуються Комісією.

Завдання, підстави, порядок проведення та етапи кваліфікаційного оцінювання визначено главою 1 «Кваліфікаційне оцінювання суддів» розділу V «Кваліфікаційний рівень судді» Закону.

З метою проведення кваліфікаційного оцінювання суддів за визначеними законом критеріями Комісією затверджено Положення про порядок та методологію кваліфікаційного оцінювання, показники відповідності критеріям кваліфікаційного оцінювання та засоби їх встановлення (рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України від 03 листопада 2016 року № 143/зп-16 (у редакції рішення Вищої кваліфікаційної комісії суддів України від 13 лютого 2018 року № 20/зп-18) (далі – Положення).

Відповідно до пункту 1 розділу V Положення організація та проведення кваліфікаційного оцінювання судді для підтвердження відповідності судді займаній посаді здійснюється за правилами, встановленими цим Положенням, з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом.

Пунктом 5 глави 6 розділу II Положення встановлено, що максимально можливий бал за критеріями компетентності (професійної, особистої, соціальної) становить 500 балів, за критерієм професійної етики – 250 балів, за критерієм доброчесності – 250 балів. Отже, сума максимально можливих балів за результатами кваліфікаційного оцінювання за всіма критеріями дорівнює 1 000 балів.

За змістом підпункту 5.1 пункту 5 глави 6 розділу ІІ Положення критерії компетентності оцінюються так: професійна компетентність (за показниками, отриманими під час іспиту) – 300 балів, з яких: рівень знань у сфері права – 90 балів (підпункт 5.1.1.1); рівень практичних навичок та умінь у правозастосуванні – 120 балів (підпункт 5.1.1.2); ефективність здійснення суддею правосуддя або фахова діяльність для кандидата на посаду судді – 80 балів (підпункт 5.1.1.3); діяльність щодо підвищення фахового рівня –   10 балів (підпункт 5.1.1.4); особиста компетентність – 100 балів (підпункт 5.1.2); соціальна компетентність – 100 балів (підпункт 5.1.3).

Пунктом 11 розділу V Положення встановлено, що рішення про підтвердження відповідності судді займаній посаді ухвалюється у разі отримання суддею мінімально допустимого і більшого бала за результатами іспиту, а також більше 67 відсотків від суми максимально можливих балів за результатами кваліфікаційного оцінювання всіх критеріїв за умови отримання за кожен з критеріїв бала, більшого за 0.

Главою 3 розділу ІІ Положення визначено показники, за якими оцінюється відповідність судді кожному критерію.

Відповідність критерію професійної компетентності визначається за показниками: рівень знань у сфері права (оцінюється на підставі результатів складання анонімного письмового тестування під час іспиту), рівень практичних навичок та умінь у правозастосуванні (оцінюється на підставі результатів виконання практичного завдання під час іспиту), ефективність здійснення правосуддя (оцінюється за результатами дослідження інформації, яка міститься у суддівському досьє, та співбесіди), діяльність щодо підвищення фахового рівня (оцінюється за результатами дослідження інформації, яка міститься у суддівському досьє, та співбесіди).

Відповідність критерію особистої компетентності визначається за показниками особистих морально-психологічних якостей та загальних здібностей, такими як когнітивні якості особистості, емотивні якості особистості, мотиваційно-вольові якості особистості (оцінюється на підставі висновку про підсумки таких тестувань та за результатами дослідження інформації, яка міститься у суддівському досьє, і співбесіди).

Відповідність судді критерію соціальної компетентності визначається за показниками тестувань особистих морально-психологічних якостей та загальних здібностей, такими як комунікативність, організаторські здібності, управлінські властивості особистості, моральні риси особистості, чесність, порядність, розуміння та дотримання правил та норм, відсутність схильності до контрпродуктивних дій, дисциплінованість (оцінюється на підставі висновку про підсумки тестувань та за результатами дослідження інформації, яка міститься у суддівському досьє, і співбесіди).

Відповідність судді критерію професійної етики визначається за показниками: відповідність витрат і майна судді та членів його сім’ї, а також близьких осіб задекларованим доходам; відповідність судді вимогам законодавства у сфері запобігання корупції; політична нейтральність; дотримання поведінки, що забезпечує довіру до суддівської посади та авторитет правосуддя; дотримання суддівської етики та наявність обставин, передбачених підпунктами 3, 5–8, 13 частини першої статті 106 Закону; інші дані, які можуть вказувати на відповідність судді критерію професійної етики. Ці показники оцінюються за результатами дослідження інформації, яка міститься у суддівському досьє, і співбесіди.

Відповідність судді критерію доброчесності визначається за показниками: відповідність витрат і майна судді та членів його сім’ї задекларованим доходам; відповідність способу (рівня) життя судді та членів його сім’ї задекларованим доходам; відповідність поведінки судді іншим вимогам законодавства у сфері запобігання корупції; наявність обставин, передбачених підпунктами 1, 2, 9–12, 15–19 частини першої статті 106 Закону; наявність фактів притягнення судді до відповідальності за вчинення проступків або правопорушень, які свідчать про недоброчесність судді; наявність незабезпечених зобов’язань майнового характеру, які можуть мати істотний вплив на здійснення правосуддя суддею; інші дані, які можуть вказувати на відповідність судді критерію доброчесності.

Оцінюючи відповідність судді критеріям професійної етики та доброчесності, Комісія виходить із таких засадничих положень.

Пунктом 34 розділу ІІІ Положення передбачено, що рішення Комісії, ухвалене за результатами кваліфікаційного оцінювання, має містити підстави його ухвалення або мотиви, з яких Комісія дійшла таких висновків, а за наявності висновку ГРД про непідтвердження відповідності судді критеріям професійної етики та доброчесності – також мотиви його прийняття або відхилення.

Відповідно до пункту 120 параграфа 9 розділу ІІІ Регламенту Вищої кваліфікаційної комісії суддів України висновок або інформація Громадської ради доброчесності розглядаються Комісією під час проведення співбесіди та дослідження досьє судді (кандидата на посаду судді) на відповідному засіданні з метою встановлення наявності або спростування обґрунтованого сумніву щодо відповідності судді (кандидата на посаду судді) критеріям доброчесності та професійної етики.

Згідно з позицією, висловленою Великою Палатою Верховного Суду в рішенні від 10 листопада 2021 року (справа № 9901/355/21), доброчесність – це необхідна морально-етична складова діяльності судді, яка, серед іншого, визначає межу і спосіб його поведінки, що базується на принципах об’єктивного ставлення до сторін у справах та чесності у способі власного життя, виконанні своїх обов’язків та здійсненні правосуддя.

Статтею 1 Кодексу суддівської етики, затвердженого рішенням ХІ з’їзду суддів України від 22 лютого 2012 року, встановлено, що суддя повинен бути прикладом неухильного додержання вимог закону і принципу верховенства права, присяги судді, а також дотримання високих стандартів поведінки з метою зміцнення довіри громадян у чесність, незалежність, неупередженість та справедливість суду. Відповідно до статті 3 цього Кодексу саме суддя має докладати всіх зусиль до того, щоб, на думку обізнаного та розсудливого стороннього спостерігача, його поведінка була бездоганною. Роз’яснюючи зазначені положення, Рада суддів України в Коментарі до Кодексу суддівської етики, затвердженому рішенням Ради суддів України від 04 лютого 2016 року № 1, відзначила, що суддя повинен уникати порушень етики та всього того, що виглядає як порушення етики, в усіх випадках його діяльності – як професійній, так і в приватній. Бездоганна поведінка суддів означає уникнення порушень норм етики та недопущення створення враження їх порушення. Враження порушення норм етики створюється, коли розважливі особи, яким стали відомі всі відповідні обставини, розкриті в ході резонансного їх з’ясування, можуть дійти висновку, що чесність, добросовісність, урівноваженість та професійна придатність судді поставлені під сумнів. Рада суддів України окремо наголосила на тому, що численними є ситуації, коли та чи інша дія прямо не заборонена законом, але є ризик такого сприйняття, формування враження, яке підірвало б довіру до суду.

Водночас, коли втручання у приватне життя здійснюється відповідно до закону, відповідає легітимній меті та є необхідним у демократичному суспільстві, звільнення судді внаслідок невідповідності судді займаній посаді за критеріями компетентності, професійної етики або доброчесності має своїм наслідком звільнення з посади, що є серйозним, якщо не найсерйознішим заходом, який може бути застосовано до особи. Отже, застосування такого заходу, який негативно позначається на приватному житті судді, вимагає пошуку справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правом судді на приватність.

І хоча слід зважати на презумпцію, відповідно до якої суддя відповідає критеріям компетентності, професійної етики та доброчесності як особа, яка згідно з Бангалорськими принципами поведінки суддів за родом своєї роботи вважається гарантом верховенства права, ця презумпція є спростовною, а рівень такої відповідності підлягає з’ясуванню у процесі кваліфікаційного оцінювання судді.

Відповідно до частини дев’ятої статті 69 Закону кандидат на посаду судді відповідає критерію доброчесності, якщо відсутні обґрунтовані сумніви у його незалежності, чесності, неупередженості, непідкупності, сумлінності, у дотриманні ним етичних норм, у його бездоганній поведінці у професійній діяльності та особистому житті, а також щодо законності джерел походження його майна, відповідності рівня життя кандидата на посаду судді або членів його сім’ї задекларованим доходам, відповідності способу життя кандидата на посаду судді його попередньому статусу.

Згідно з пунктом 10 частини сьомої статті 56 Закону суддя зобов’язаний підтверджувати законність джерела походження майна у зв’язку з проходженням кваліфікаційного оцінювання або в порядку дисциплінарного провадження щодо судді, якщо обставини, що можуть мати наслідком притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, викликають сумнів у законності джерела походження майна або доброчесності поведінки судді.

У сукупності з положеннями розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, в тому числі щодо наслідків відмови від проходження кваліфікаційного оцінювання, слід тлумачити цю норму як обов’язок судді взяти у ньому участь шляхом, зокрема, активної реалізації права бути заслуханим у разі виникнення сумнівів Комісії в його відповідності критеріям кваліфікаційного оцінювання під час дослідження досьє та/або проведення співбесіди.

Таким чином, у разі наявності в Комісії обґрунтованого сумніву у відповідності судді критеріям компетентності, професійної етики або доброчесності, спростування такого сумніву відбувається як у результаті реалізації Комісією наданих їй законом повноважень, так і шляхом складання суддею кваліфікаційного іспиту, проходження тестування особистих морально-психологічних якостей і загальних здібностей, а також шляхом реалізації суддею права на надання Комісії чітких та переконливих доказів під час дослідження досьє та проведення співбесіди з метою спростування такого сумніву.

Згідно з пунктами 1, 2 глави 6 розділу II Положення відповідність судді критеріям кваліфікаційного оцінювання встановлюється членами Комісії за їх внутрішнім переконанням відповідно до результатів кваліфікаційного оцінювання. Показники відповідності судді критеріям кваліфікаційного оцінювання досліджуються окремо один від одного та в сукупності.

III. Зміст висновку Громадської ради доброчесності та пояснення судді

У Висновку ГРД повідомлено, що суддя Смокович М.В. без поважних причин закривав провадження у справах про адміністративні правопорушення за статтею 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) у зв’язку із закінченням на момент їх розгляд строку накладення адміністративного стягнення, а саме у справах: № 323/3940/16-п, № 323/740/17, № 323/1403/17, № 323/834/17,
№ 323/1407/17,№ 323/1465/17, № 323/1461/17, № 323/1858/17, № 323/2132/17,
№ 323/2519/17, № 323/2797/17, № 323/2818/17, № 323/3437/17, № 323/131/19,
№ 323/486/19, № 323/1016/19, № 323/1800/19.

Додатково ГРД надала Комісії інформацію про такі обставини.

Смокович М.В. у 2019 році спільно проживав, не перебуваючи у шлюбі, з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1.

ГРД зазначила, що ОСОБА_1 отримала відповідні виплати: від Територіального управління ДСА України в Запорізькій області – ІНФОРМАЦІЯ_2 у розмірі 125 609 грн, ІНФОРМАЦІЯ_3 – 3 103 грн, а від Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Основ’янського району Харківської міської ради – 14 620 грн. У ГРД виникли питання щодо декларування цих коштів.

Смоковичем М.В. 10 січня 2024 року подано до Комісії пояснення щодо висновку ГРД.

Під час пленарного засідання суддя надав пояснення щодо закриття проваджень у вказаних ГРД справах. Наголосив про наявність об’єктивних причин та обставин, які унеможливили розгляд цих справ у строки, передбачені статтею 38 КУпАП, а саме: необхідність забезпечити своєчасне та належне повідомлення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, про дату, час та місце розгляду справи; тривалий строк надходження справ у провадження (один – два місяця з моменту скоєння адміністративного правопорушення); тривалий виклик свідків; передання справ у його провадження поза межами строку розгляду.

Смокович М.В. просив урахувати, що судом неодноразово надсилалися виклики особам, які притягувалися до адміністративної відповідальності, вчинялися дії для забезпечення розгляду справ за участі вказаних осіб.

Стосовно отримання цивільною дружиною коштів, про які зазначила ГРД, суддя пояснив, що ІНФОРМАЦІЯ_4 в нього та його дружини ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_5
– ОСОБА_2, внаслідок чого дружина отримала відповідну матеріальну допомогу від держави, яку було ним задекларовано.

Також під час пленарного засідання членами Комісії були поставленні судді питання щодо придбання ним автомобіля «HONDA PILOT» 2018 р.в. за 250 000 грн, що є значно нижчої ринкової ціни.

Смокович М.В. зазначив, що занижена ціна пов’язана із придбанням вказаного автомобіля у США у відповідному технічному стані.

IV. Мотиви ухвалення рішення та висновки Комісії

Стосовно закриття проваджень суддею Смоковичем М.В. у справах за статтею 130 КУпАП Комісія зазначає таке.

Для з’ясування питання щодо строків розгляду цих справ Комісією надіслано запит до Шевченківського районного суду міста Запоріжжя (у зв’язку зі зміною територіальної підсудності Оріхівського районного суду Запорізької області).

До Комісії 12 січня 2024 року надійшла відповідь Шевченківського районного суду міста Запоріжжя, у якій надана інформація щодо усіх справ, вказаних ГРД у Висновку.

Ураховуючи надану судом інформацію та пояснення Смоковича М.В. під час співбесіди, членами Комісії з’ясовано, що провадження у справах, на які вказувала ГРД, були закриті у зв’язку із закінченням на момент їх розгляду строку накладення адміністративного стягнення, однак це відбувалось внаслідок об’єктивної неможливості вчасного та належного повідомлення учасників справи про судовий розгляд, неможливості прибуття у засідання свідків, сторін та через надходження справ до провадження судді поза межами строку розгляду таких справ.

З огляду на загальну судову практику стосовно розгляду цієї категорії справ, що склалась у відповідний період в Україні, Комісія дійшла висновку, що надана ГРД інформація в цій частині не знайшла своє підтвердження.

Стосовно декларування коштів, отриманих дружиною, Комісією встановлено, що у 2019 році дружина судді ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6, отримала від Територіального управління Державної судової адміністрації в Запорізькій області 125 609 грн ІНФОРМАЦІЯ_7.

ІНФОРМАЦІЯ_8, ОСОБА_1 у 2019 році отримала ІНФОРМАЦІЯ_9 3 103 грн.

ІНФОРМАЦІЯ_10 у 2019 році ОСОБА_1 від Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Основ’янського району Харківської міської ради у 2019 році отримала ІНФОРМАЦІЯ_11 14 620 грн ІНФОРМАЦІЯ_12.

Усі зазначені кошти були суддею задекларовані.

Стосовно придбання суддею автомобіля «HONDA PILOT» 2018 р.в. за 250 000 грн Комісія встановила таке.

Указане авто було придбано у 2019 році в США за 222 738,22 грн., з 2019 року власником автомобіля була рідна тітка судді ОСОБА_3, у якої Смокович М.І. у 2021 році придбав вказане авто за 250 000 грн.

Оцінюючи в сукупності викладені вище факти, Комісія дійшла висновку, що Смоковичем М.В. надано чіткі та переконливі пояснення, які спростовують сумніви в його відповідності критеріям доброчесності та професійної етики.

V. Висновок Комісії за результатами розгляду справи

За результатами засідання 23 вересня 2024 року Комісія у пленарному складі дійшла висновку про відповідність судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича М.В. займаній посаді.

Ураховуючи викладене, керуючись підпунктом 4 пункту 16-1 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України, статтями 83–86, 88, 93, 101, пунктом 20 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Регламентом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Положенням про порядок та методологію кваліфікаційного оцінювання, показники відповідності критеріям кваліфікаційного оцінювання та засоби їх встановлення, Вища кваліфікаційна комісія суддів України одноголосно

вирішила:

Визнати суддю Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича Михайла Васильовича таким, що відповідає займаній посаді.

Внести Вищій раді правосуддя рекомендацію про призначення на посаду судді Оріхівського районного суду Запорізької області Смоковича Михайла Васильовича.

 

Головуючий                                                                                        Галина ШЕВЧУК

Члени Комісії:                                                                                      Михайло БОГОНІС

                                                                                                               Ярослав ДУХ

                                                                                                               Роман КИДИСЮК

                                                                                                               Надія КОБЕЦЬКА

                                                                                                               Олег КОЛІУШ

                                                                                                               Володимир ЛУГАНСЬКИЙ

                                                                                                               Руслан МЕЛЬНИК

                                                                                                               Роман САБОДАШ

                                                                                                               Руслан СИДОРОВИЧ

                                                                                                               Сергій ЧУМАК